fbpx
side-area-logo
STOPA DZIECKA – DIAGNOZA I TERAPIA
Bez nazwy-4
Kurs dla
  • fizjoterapeutów z tytułem licencjata
    i magistra
  • lekarzy
  • techników fizjoterapii
  • studentów ww. kierunków
Formuła

2 dni (20 h dydaktycznych)

Terminy

28-29.03.2020
Zmiana terminu na 6-7.06.2020 r.

18-19.04.2020
Zmiana terminu na 27-28.06.2020 r.

Cena

1190 zł

Informacje

Uczestnik otrzymuje:

– skrypt

– certyfikat ukończenia kursu pol.-ang.

Instruktor

mgr Małgorzata Jura 

Absolwentka Politechniki Opolskiej na kierunku fizjoterapia. Fizjoterapeuta,
terapeuta manualny, trener przygotowania motorycznego oraz założycielka firmy M13 Studio Ruchu i Terapii. Swoja praktykę zawodową realizuje od 1997 roku.

Specjalizuje się w fizjoterapii ortopedycznej i sportowej oraz terapii wad postawy. Od 2002 zajmuje się badaniem i wysoko wyspecjalizowaną terapią stopy, doborem indywidualnych wkładek ortopedycznych i sportowych dla dzieci i dorosłych. …(czytaj więcej)

Nieprawidłowości w stopach prowadzą do zaburzeń w wyższych partiach ciała. Dynamika rozwoju stóp dziecka wymaga uważnej obserwacji i reagowania na niepokojące zmiany. Ważne jest, aby prawidłowo o nie dbać od pierwszych miesięcy życia dziecka. Szkolenie ma na celu pokazać na co zwrócić uwagę w badaniu dziecka, co jest normą a także kiedy rozpocząć  terapię w związku z widocznymi nieprawidłowościami podczas chodzenia.

Na kursie nauczysz się:

  • rozpoznawać wady stóp,
  • przeprowadzać prawidłowe badanie stopy i postawy ciała,
  • korzystać z narzędzi diagnostycznych (podoskop, podograf, mata tensometryczna),
  • interpretować wyniki badania,
  • rozpoznawać zależności pomiędzy stopą a kolanem, biodrem i miednicą,
  • wdrażać działania terapeutyczne w tym rejonie,
  • dobrać prawidłowo wkładki ortopedyczne,
  • rozumieć zasady optymalnego doboru obuwia,
  • prowadzić ćwiczenia odpowiednie do poszczególnych wad stopy.
    zaplanować skuteczną terapię
Program

1. Stopy – co trzeba o nich wiedzieć:

  • anatomia funkcjonalna,
  • fizjologiczny rozwój stopy,
  • zależności pomiędzy stopa a kolanem, biodrem i miednicą,
  • analiza chodu w aspekcie pracy stopy.

2. Badanie stopy na potrzeby terapeutyczne – integracja kluczowych punktów – karta badania:

  • badanie manualne stóp,
  • ocena punktów odniesienia,
  • normy i interpretacje.

3. Narzędzia badawcze wykorzystywane do badania stóp:

  • podograf,
  • podoskop,
  • mata tensometryczna,
  • inne niespecyficzne możliwości oceny stóp,

4. Kompleksowa ocena kończyny dolnej – pomiary:

  • testy kliniczne,
  • interpretacja RTG,
  • ocena skrótu anatomicznego.

5. Zależności dysfunkcji stawu krzyżowo biodrowego i stopy w odniesieniu do statyki ciała u dzieci.

6. Najczęstsze zmiany we wzorcach chodu determinowane dysfunkcjami stóp i kompleksu obręczy miednicznej.

7. Praktyka terapeutyczna:

  • techniki mobilizacyjne,
  • elementy terapii powięziowej i tkanek miękkich,
  • oddziaływanie korekcyjne,
  • utrwalanie efektów terapeutycznych.

8. Rola obuwia w procesie terapeutycznym:

  • prawidłowy dobór obuwia,
  • stopa stabilna i niestabilna,
  • but ortopedyczny.

9. Wkładki ortopedyczne:

  • interpretacja badania,
  • prawidłowy dobór wkładek ortopedycznych.

10. Strategia terapii stopy:

  • pokazowa terapia.
Zapisz się na kurs