Skip to content
Kurs stacjonarny

Fizjowidzenie

Kurs dla fizjoterapeutów, terapeutów widzenia, tyflopedagogów, oligofrenopedagogów, neurologopedów, terapeutów zajęciowych

Wybierz termin
Zapisz się na kurs

Opis kursu

Fizjowidzenie ma na celu jednoczesne wsparcie podstawowych zasobów funkcjonalnych dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością.

Cena: 1 290 zł
Czas trwania: 17 godzin dydaktycznych | 2 dni

TERMINY

  • Warszawa 19-20.10.2024

To unikatowe, jedyne w Polsce szkolenie, które łączy olbrzymie doświadczenie kliniczne i wiedzę z zakresu fizjoterapii, tyflopedagogiki, terapii widzenia i pedagogiki przekazaną przez dwóch specjalistów: fizjoterapeutę, nauczyciela Koncepcji Bobath oraz terapeutę widzenia, tyflopedagoga i oligofrenopedagoga.

Fizjowidzenie ma na celu wsparcie podstawowych zasobów funkcjonalnych dzieci ze sprzężoną niepoełnosprawnością.

Jednoczesne wsparcie ma na celu wykorzystanie i wzmocnienie potencjału dziecka niepełnosprawnego. Fizyczne wsparcie posturalne fizjoterapeuty przy dostosowaniach wzrokowych i odpowiedniej prezentacji materiału wzrokowego/dydaktycznego w wykonaniu terapeuty widzenia/rehabilitanta wzroku daje dziecku szanse wykorzystania uszkodzonego wzroku do zabawy i rozwijania potencjału poznawczego.

W terapii wykorzystywane są unikalne opracowane i przygotowane do potrzeb każdego dziecka pomoce odpowiadające jego możliwością wzrokowym.

Uczestnicy otrzymają wiedzę zarówno teoretyczną jak i praktyczną o  tym  jak wspomagać kontrolę posturalną, korzystać z widzenia by funkcjonalnie dziecko odnosiło jak największe sukcesy w aktywności własnej i własnych kompetencjach zarówno ruchowych jak i poznawczych.

Odczują na własnych ciałach jakie wzorce ruchowe i strategie motoryczne prezentuje pacjent ze sprzężonymi niepełno sprawnościami.

Pozyskają wiedzę jak wygląda funkcjonalna ocena widzenia, jakie techniki zastosować, by pacjent jak najefektywniej skorzystał z widzenia, które mu pozostało.

Uczestnicy uzyskają umiejętności na co zwracać uwagę przy badaniu pacjenta pod kątem wzrokowym, funkcjonalnym, motorycznym mimo dużych problemów rozwojowych

Po zakończonym kursie uczestnicy będą potrafili:

  • sklasyfikować dziecko przy użyciu skal funkcjonalnych dostępnymi na całym świecie jako uniwersalny język międzynarodowy specjalistów zajmujących się dziećmi z problemami rozwojowymi,
  • ustalać cele funkcjonalne, realne i adekwatne do możliwości dziecka,
  • dobrać materiał do pracy z dzieckiem z uszkodzeniami widzenia a także dobrać pozycje do pracy nad kompetencjami poznawczymi i komunikacyjnymi, tak by odnosić sukces w tym zakresie.
CZYTAJ WIĘCEJ

Program

Dzień 1

  1. Warsztat praktyczny, praca na matach, rozwiązywanie problemów klinicznych pacjentów z hipotonią posturalną i zaburzeniami widzenia obuocznymi
  2. Wprowadzenie do fizjowidzenia.
  3. Wstęp do oceny funkcjonalnej.
  4. Warsztat praktyczny, praca na matach, rozwiązywanie problemów klinicznych pacjentów z hipertonia , deficytem przekraczania linii środkowej i mózgowymi zaburzeniami widzenia.
  5. Wstęp do oceny funkcjonalnej.
  6. Ocena funkcji wzrokowych.
  7. Ocena funkcjonalna  (skale i filmy).
  8. Ocena funkcji wzorkowych, testy, badanie, ocena.
  9. Ocena wzorców posturalnych pacjentów oraz możliwości wzorkowych, ustalanie celów terapii.

Dzień 2

  1. INITE, dziecko ze sprzężoną niepełnosprawnością wzrokowo-motoryczną w terapii.
  2. Pozycjonowanie pacjentów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, asymetria oraz aspekt sensoryczny.
  3. Warsztat praktyczny, aspekt terapeutyczny w pracy z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością:
  • techniki wsparcia,
  • pozycjonowania,
  • rozwijania celów terapeutycznych dobranych do możliwości danego dziecka.
17 godz. (2 dni)
cena: 1290 zł

KURSANT OTRZYMUJE:

  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat w języku polskim i angielskim

MIEJSCE i GODZINY

Uczestnicy zostaną poinformowani mailowo o dokładnym miejscu i godzinach szkolenia.

Zobacz również inne kursy:

Zapisz się na kurs

Wybierz miasto i termin kursu

    Zapisz się na kurs





















    Dane do faktury (PRACODAWCY):









    Podanie danych w zakresie wykształcenia oraz danych wykraczających poza zakres wymagany przepisami prawa tj. określonych w formularzu zgłoszeniowym jest dobrowolne, przy czym podanie ich i nie wyrażenie zgody na przetwarzanie uniemożliwi udział w procesie rekrutacji.

    Przyjąłem/Przyjęłam do wiadomości, że w każdej chwili przysługuje mi prawodo wycofania zgody na przetwarzanie moich danych osobowych. Cofnięcie zgody niebędzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

    Sprawdź dostępne terminy kursów i warsztatów.

    ×
    Dofinansowanie kursów
    Strefa kursanta