fbpx
';
side-area-logo
Metody diagnozy i terapii w fizjoterapii pediatrycznej z elementami wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
duże zdjęcie (1)
Kurs dla
  • fizjoterapeutów
  • lekarzy
  • pielęgniarek i położnych
  • terapeutów zajęciowych
  • psychologów
  • studentów fizjoterapii
Formuła

2 dni (20 h dydaktycznych)

Terminy

11-12.05.2019 r.
7-8.12.2019 r.

Cena

890,00 zł

Informacje

Uczestnik otrzymuje:
– skrypt
– certyfikat ukończenia kursu pol.-ang.
W trakcie szkolenia zapewniamy przerwy kawowo-deserowe.

Instruktorzy

mgr Joanna Sebastian, specjalista fizjoterapii

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu na kierunku fizjoterapia. Nauczyciel akademicki w Katedrze i Klinice Rehabilitacji Collegium MedicumUMK w Bydgoszczy. Starszy asystent w Klinice Rehabilitacji Szpitala Uniwersyteckiego w Bydgoszczy.Na co dzień zajmuję się rehabilitacją dzieci co jest dla niej zarówno przyjemnością jak i wyzwaniem.W swojej praktyce pracowała z dziećmi z bardzo różnymi problemami min.: dziećmi z ryzyka, z mózgowym porażeniem dziecięcym, przepukliną oponowo rdzeniową, wadami rozwojowymi, zespołem wad wrodzonych, z dziećmi powtarzającymi ten sam wzorzec ruchu, obniżonym napięciem, złym rozkładem napięcia, dziećmi z zespołem Downa, problemami z integracją sensoryczną, z asymetrią z ciała, z przemieszczeniem w obrębie głowy, twarzy, ze stopami szpotawymi, koślawymi, dziećmi nie zatrzymującymi wzroku, mającymi problem nie tyle z widzeniem co ze sposobem pracy oczu,mającymi kłopoty z powodu pielęgnacji niedostosowanej do dziecka…(czytaj więcej)

dr n. med. Agnieszka Strączyńska

Absolwentka Collegium Medicum w Bydgoszczy UMK w Toruniuna kierunku fizjoterapia. Nauczyciel akademicki w Katedrze i Klinice Rehabilitacji Collegium Medicum UMK w Bydgoszczy. Stale podnosi swoje kwalifikacje zawodowe uczestnicząc w licznych szkoleniach z zakresu najnowszych metod fizjoterapeutycznych zwracając szczególną uwagę na metodę NDT-Bobath

Ukończyła m.in.

  • kurs NDT – Bobath dla dzieci,
  • warsztaty NDT Bobath „Prawidłowy rozwój małego dziecka”,
  • kurs NDT-Bobath Baby,
  • warsztaty NDT Bobath „Wcześniak w terapii”,
  • kurs NDT-Bobath Advanced …(czytaj więcej)

Kurs skierowany jest do osób pracujących z dziećmi  z najczęstszymi diagnozami, m. in. asymetria, podwyższone lub obniżone napięcie mięśniowe, kręcz szyi, dysplazja bioder, którzy chcą poznać zasady obserwacji i diagnozy, techniki oraz sposoby pracy z uwzględnieniem kompleksowego podejścia do małego pacjenta. Warsztaty pozwolą uczestnikom zwiększyć poziom wiedzy na temat terapii dzieci. Podczas kursu uczestnicy nabędą umiejętności praktyczne z wykorzystaniem znanych metod neurorozwojowych. Uczestnicy nauczą się konstruować indywidualne programy terapeutyczne i stymulować rozwój dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami oraz wykorzystają zdobytą wiedzę w pracy z pacjentami.

Celem kursu jest:

  • przygotowanie teoretyczne jak i praktyczne do prowadzenia diagnozy rozwoju dziecka
  • nauka obserwacji pacjenta
  • przygotowanie uczestników do planowania i prowadzenia pracy terapeutycznej nakierowanej na wspomaganie rozwoju dziecka
  • poznanie możliwości współpracy specjalistów w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju
  • nauka konstruowania indywidualnych programów terapeutycznych
  • nauka stymulacji rozwoju dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami z wykorzystaniem rozmaitych form i metod pracy

Uczestnik zdobędzie umiejętności i wiedzę nt.

  • uwarunkowań prawidłowego rozwoju
  • analizy ilościowej i jakościowej prawidłowego rozwoju w pierwszym roku życia dziecka w aspekcie gromadzenia doświadczeń sensomotorycznych
  • instruktażu pielęgnacyjnego
  • sensu, przydatności, ewentualnych konsekwencje stosowania nosidełek i innych pomocy codziennego użytku stosowanych przez rodziców
  • najczęstszych zaburzeń rozwoju motorycznego 0 – 12 miesięcy (analiza na przykładzie).
  • odległych skutków zaburzeń prawidłowego rozwoju ontogenetycznego
  • podstaw teoretycznych usprawniania neurorozwojowego dziecka ryzyka
  • planowania celu i przebiegu terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy.
Program

I dzień

  1. Ontogeneza w pierwszym roku życia, prawidłowy rozwój motoryczny w wymiarze ilościowym i jakościowym.
  2. Motoryka spontaniczna 0-3 miesiąc życia
  3. Motoryka spontaniczna 3-6 miesiąc życia
  4. Motoryka spontaniczna 6-8 miesiąc życia
  5. Motoryka spontaniczna 8-12 miesiąc życia.

Przerwa

  1. Ocena rozwoju psychoruchowego pacjenta w wieku 0-12 miesięcy – analiza filmu, praca w grupach, dyskusja.

Przerwa

  1. Ocena rozwoju psychoruchowego pacjenta w wieku 0-12 na przykładzie (pacjent)

 

II dzień

  1. Instruktaż pielęgnacyjny – ćwiczenia na lalkach. Nosidełka i inne pomoce codziennego użytku stosowane przez rodziców – ich sens oraz ewentualne konsekwencje stosowania
  2. Stymulacja rozwoju dziecka w wieku 0-12 miesięcy poprzez zabawy ruchowe

Przerwa

  1. Ocena rozwoju psychoruchowego pacjenta w wieku 0-12 miesięcy – analiza filmu, praca w grupach, dyskusja

Przerwa

  1. Najczęstsze zaburzenia rozwoju motorycznego 0 – 12 miesięcy analiza na przykładzie (pacjent)

Przerwa

  1. Dziecko z asymetrią ułożeniową, demonstracja pacjenta, propozycja terapii (pacjent)
  2. Dziecko z zaburzeniami motorycznymi, demonstracja pacjenta, propozycja terapii (pacjent)
Zapisz się na kurs