Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce
Kurs dla fizjoterapeutów, pedagogów, nauczycieli, psychologów, terapeutów Integracji Sensorycznej
Opis kursu
Poznaj INPP – metodę pracy z odruchami pierwotnymi i posturalnymi oraz ich wpływem na rozwój poznawczy i emocjonalny dziecka.
Cena: 1 290 zł (od 2025 – 1 450 zł)
TERMINY
- Bydgoszcz 16-17.06.2025
- Warszawa 15-16.12.2025
Terapia INPP polega na prowadzeniu systematycznych, odpowiednich ćwiczeń ruchowych dających mózgowi „drugą szansę” na wyhamowanie odruchów, a tym samym na poprawienie funkcjonowania dziecka w problematycznych obszarach.
Metoda wyhamowywania odruchów została opracowana w latach 70-tych w Instytucie Neuropsychologii w Chester dla dzieci, które przejawiały specyficzne problemy z nauką, takie jak: dysleksja, dysgrafia, ADD, ADHD, nadpobudliwość psychoruchową, trudności z nauką czytania i pisania, zaburzenia koordynacji i równowagi, dużą rozpraszalność uwagi, opóźniony rozwój mowy, zespół Aspergera .
Dr Sally Goddard jest autorką programu pracy z odruchami pierwotnymi i posturalnymi oraz ich wpływem na rozwój poznawczy i emocjonalny dziecka. Uczenie się oparte na jej koncepcji jest bardziej efektywne i pozwala dziecku prawidłowo rozwijać się i uczyć.
Badania przeprowadzane nad skutecznością programu w przedszkolach i szkołach wykazały, że dzieci nim objęte szybciej się wyciszały po przerwach śródlekcyjnych, poprawiała się u nich równowaga, koordynacja, czytanie i pisanie.
Po odbytym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o udziale w szkoleniu sygnowane przez INPP-Polska uprawniające do prowadzenia zajęć grupowych wg metody INPP oraz materiały szkoleniowe.
Program
Dzień 1
- Objawy zaburzeń motorycznych widoczne w klasie.
- Rola ruchu w rozwoju percepcji i koordynacji zmysłowej.
- Powiązania między specyficznymi trudnościami w uczeniu się a zaburzeniami sensoryczno-motorycznymi.
- Niedojrzałość neuromotoryczna.
- Odruchy pierwotne jako wskaźniki dojrzałości w funkcjonowaniu ośrodkowego układu nerwowego oraz miernik zmian następujących pod wpływem programu interwencyjnego.
- Diagnozowanie dzieci od 4-7 roku życia ( nauka testów i ich oceny)
Dzień 2
- Diagnozowanie dzieci i młodzieży od 7 roku życia ( nauka testów i oceny)
- Zasady wprowadzania i realizowania programu ćwiczeń.
KURSANT OTRZYMUJE:
- materiały szkoleniowe
- certyfikat w języku polskim i angielskim
MIEJSCE i GODZINY
Uczestnicy zostaną poinformowani mailowo o dokładnym miejscu i godzinach szkolenia.
Zobacz również inne kursy: