Instruktorzy
mgr Bogna Stępień Błachowiak
specjalista fizjoterapii, terapeuta Integracji sensorycznej
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu na kierunku rehabilitacja ruchowa.
Nauczyciel akademicki w Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej, Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie na kierunku Integracja Sensoryczna oraz w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu.
Szkoleniowiec z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi.
Na co dzień zajmuje się fizjoterapią niemowląt, diagnostyką integracji sensorycznej niemowląt i dzieci, diagnozą i terapią odruchów pierwotnych .
Przez prawie 25 lat pracowała z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym , z zaburzeniami genetycznym ze sprzężeniami i obniżonym potencjałem intelektualnym.
Ukończyła szereg kursów, min.
- Kurs podstawowy NDT Bobath
- Kurs NDT-Bobath course for Assessment and Treatment of Babies with Neurological and Allied Conditions
- Uzyskanie licencji trenera/terapeuty INPP
- Pediatric Integratve Manual Therapy – cz. 1,2,3
- Kurs podstawowy z zakresu neurofizjologicznych podstaw integracji sensorycznej, prowadzenia interpretacji testu: Kliniczne Obserwacje
- Odruchy w uczeniu i nauczaniu
- Diagnoza i terapia SI dzieci w wieku 0-3 lat
- Diagnoza i Terapia Integracji Sensorycznej wg dr Jean Ayres- kurs certyfikowany
- Szkolenie certyfikowane w zakresie diagnozy Baterią Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej
- Dynamic neuromuscular stabilization according to Kolare a development kinesiology approach
- Diagnostyka niemowląt metodą Prechtla
- Szkolenie doskonalące NDT Bobath refresher
- Kurs NBO – oceny i poznawania kompetencji noworodka i niemowlęcia do 3 miesiąca życia
- Osteopatia w pediatrii – 3 moduły
- Webinar „APD w USA”
- Zastosowanie teorii poliwagalnej w praktyce
- Sympozjum naukowe : Przetwarzanie sensoryczne, jego znaczenie dla rozwoju i funkcjonowania człowieka- ujęcie interdyscyplinarne”
- Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
- Zaburzenia procesów regulacji sensorycznej u dzieci urodzonych przedwcześnie
- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensomotorycznym
- Kurs I i II stopnia Stymulacji Bazalnej
- Osteopatia w pediatrii i neonantologii
- Podologia znacznie więcej niż stopy. Anatomia i biomechanika stóp i kończyn dolnych
- Zaburzenia sensomotoryczne i nieprawidłowości w rozwoju , zachowaniu i interakcji w 1 i 2 roku życia
- Wrażliwe niemowlę a zaburzenia sensoryczne
- Asymetria u niemowląt- różnicowanie między asymetrią pochodzenia neurologicznego a asymetrią ułożeniową
- Wielowymiarowa terapia manualna stóp u dzieci
- Wzrok i słuch – zmysły wiodące w uczeniu się
- Metoda Warnkego – stymulacja słuchu
- Integracja bilateralna
- Kliniczna ocena zaburzeń procesów sensorycznych u dorosłych i młodzieży z niepełnosprawnością
- Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się osób niemówiących
- Podstawowe problemy terapii i edukacji dzieci z autyzmem
- Warsztat doskonalący Aktywności sensomotoryczne i ich modyfikacje pracy z dziećmi ze znaczną hipotonią oraz wadami postawy
- Podstawy neurokinezjologicznej diagnostyki i terapii dzieci z uszkodzeniem układu nerwowego
- Kinesio Tapping
- Masaż tkanek głębokich
- Anatomy Trains 1
- Terapia manualna – jej zastosowanie w diagnostyce i leczeniu wybranych schorzeń związanych ze stawem barkowym i górnym otworem klatki piersiowej
- zajęcia szkoleniowe nt. Ruchu Rozwijającego według W. Sherborne
- Terapia manualna – zastosowanie w diagnostyce i leczeniu wybranych schorzeń. Diagnostyki i techniki mobilizacji kręgosłupa piersiowo-lędźwiowego i lędźwiowo-krzyżowego
CZYTAJ WIĘCEJ