Skip to content
Kurs stacjonarny

Zaburzenia sensoryczne u niemowląt i dzieci poniżej 4 roku życia - wskazówki do diagnozy i terapii

Kurs dla fizjoterapeutów, terapeutów integracji sensorycznej, logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów, osób pracujących z niemowlętami oraz małymi dziećmi 

Wybierz termin
Zapisz się na kurs

Opis kursu

Kurs przeznaczony dla osób chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności diagnostyczne o trudności związane regulacją i zaburzania przetwarzania sensorycznego tej grupy dzieci.

Cena: 1 450 zł
Czas trwania: 17 godz. dydaktycznych / 2 dni

TERMINY

  • Katowice 6-7.07.2024
  • Poznań 14-15.09.2024
  • Gdańsk 19-20.10.2024
  • Bydgoszcz 16-17.11.2024
  • Warszawa 30.11-1.12.2024

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy na temat trudności z regulacją i przetwarzaniem bodźców sensorycznych u niemowląt i małych dzieci oraz zdobycie umiejętności diagnozowania tych trudności i konstruowania planu terapii.

Dzieci płaczliwe, „nieodkładalne”, reagujące lękowo na wiele bodźców, nadmiernie ruchliwe lub wycofane, zbyt brawurowe, wymagające kilkukrotnego powtarzania polecenia, z opóźnionym rozwojem mowy to coraz większe wyzwanie dla rodziców i terapeutów.

Umiejętność dokładnej obserwacji zachowań i reakcji dziecka na bodźce środowiskowe oraz wewnętrzne, jak i konstruowania prób klinicznych poparte wiedzą neurofizjologiczną, daje możliwości prawidłowego wsparcia rozwoju dziecka na wczesnych etapach rozwoju.

Czego dowiesz się na szkoleniu: 

  • co może być powodem trudnych zachowań oraz trudności z samoregulacją  niemowlęcia i małego dziecka;
  • jakie symptomy w zachowaniu dziecka wynikają z większej  reaktywności;
  • jak nadwrażliwość i podwrażliwość sensoryczna wpływa na zachowanie niemowlęcia i małego dziecka;
  • jak może wyglądać diagnoza  niemowlęcia i małego dziecka do 4 roku życia- jak konstruować próby diagnostyczne i jak je interpretować;
  • jak postępować z dzieckiem aby poprawiać jego codzienne funkcjonowanie- dobór wskazówek dla rodzica;

Na szkoleniu nauczysz się:

  • jak rozpoznawać symptomy trudności z regulacją u niemowląt
  • jak konstruować próby diagnostyczne i jak je interpretować
  • co powinno znaleźć się w wywiadzie z rodzicem
  • jak rozpoznawać zaburzenia modulacji w obrębie zmysłów u dzieci 3-4 letnich
  • jak prowadzić trapię z dziećmi z trudnościami z regulacją, będących w grupie ryzyka zaburzeń sensorycznych
  • jak dobierać wskazówki dla rodziców
CZYTAJ WIĘCEJ

Program

Dzień I:

  1. Prawidłowy rozwój małego dziecka, z uwzględnieniem rozwoju procesów sensorycznych i wyhamowywania się odruchów pierwotnych – zajęcia praktyczne.
  2. Zaburzenia rozwoju psychomotorycznego w okresie wczesnoniemowlęcym a zdobywanie  doświadczeń sensorycznych.
  3. Ocena funkcjonowania zmysłów u niemowlaka (na co zwrócić uwagę podczas wywiadu z rodzicem, odczytywanie symptomów zachowania dziecka podczas terapiimogących wskazywać na trudności z regulacją – analiza przypadków- filmy).
  4. Wcześniactwo a trudności z przetwarzaniem bodźców sensorycznych.
  5. Jak przeprowadzić diagnozę dziecka od 6 miesiąca- 2 roku życia -zajęcia praktyczne.
  6. Obserwacja diagnozy dziecka ( jak będzie możliwość).
  7. Dyskusja.

Dzień II:

  1. Rozwój sensomotoryczny dziecka w 3 i 4 roku życia.
  2. Konstruowanie prób klinicznych i zabaw badających wzorce motoryczne oraz reakcje na bodźce (dotykowe, przedsionkowe i proprioceptywne, słuchowe, wzrokowe) dla dzieci 2-4 roku życia.
  3. Diagnoza dziecka- obserwacja ( na żywo bądź na materiale filmowym).
  4. Wyciąganie wniosków z obserwacji dziecka.
  5. Dobór stymulacji i postępowania u dzieci z zaburzeniami samoregulacji i trudnościami sensorycznymi
17 godz. (2 dni)
cena: 1450 zł

KURSANT OTRZYMUJE:

  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat w języku polskim i angielskim

MIEJSCE i GODZINY

Uczestnicy zostaną poinformowani mailowo o dokładnym miejscu i godzinach szkolenia.

Zobacz również inne kursy:

Zapisz się na kurs

Wybierz miasto i termin kursu

    Zapisz się na kurs




    Uwaga! Certyfikat/faktura ze szkolenia będzie wystawiany/-a zgodnie z danymi podanymi w formularzu. Prosimy o dokładne sprawdzenie poprawności wprowadzonych danych, aby mieć pewność, że wszystkie informacje organizacyjne dotyczące szkolenia dotrą do Państwa, a na certyfikacie i fakturze będą widniały właściwe dane. W przypadku wprowadzenia błędnych danych lub braku ich aktualizacji, za wydanie poprawnych duplikatów dokumentów pobierana jest opłata w wysokości 50 zł.


















    Dane do faktury (PRACODAWCY):









    Podanie danych w zakresie wykształcenia oraz danych wykraczających poza zakres wymagany przepisami prawa tj. określonych w formularzu zgłoszeniowym jest dobrowolne, przy czym podanie ich i nie wyrażenie zgody na przetwarzanie uniemożliwi udział w procesie rekrutacji.

    Przyjąłem/Przyjęłam do wiadomości, że w każdej chwili przysługuje mi prawodo wycofania zgody na przetwarzanie moich danych osobowych. Cofnięcie zgody niebędzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

    Sprawdź dostępne terminy kursów i warsztatów.

    Interesuje Cię temat zaburzeń SI? Szkolenie z diagnozy i terapii zaburzeń sensorycznych w kompleksowy sposób omawia to zagadnienie i uczy, jak pracować z pacjentami poniżej 4. roku życia. Podczas zajęć zdobędziesz praktyczne narzędzia, które pomogą Ci skutecznie rozpoznawać dysfunkcje i planować terapię. Zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia i zapisów.

    Zaburzenia SI – szkolenie dla osób pracujących z niemowlętami oraz małymi dziećmi

    Zaburzenia SI u niemowląt i małych dzieci są powszechnym problemem, a wycofane, reaktywne czy „nieodkładalne” dziecko może stanowić naprawdę duże wyzwanie – zarówno dla rodziców, jak i terapeutów. Nasze szkolenie zostało stworzone z myślą o specjalistach, którzy chcą zrozumieć, jak skutecznie pomagać małym pacjentom oraz ich rodzicom. W trakcie kursu wyjaśniamy:

    • co może powodować zaburzenia sensoryczne u niemowląt i małych dzieci,
    • na jakie symptomy zwracać uwagę,
    • w jaki sposób konstruować próby diagnostyczne i jak je interpretować,
    • jakich wskazówek udzielać rodzicom, by poprawić codzienne funkcjonowanie dzieci,
    • jak planować terapię.

    Szkolenie trwa 2 dni, a program składa się z teorii, dużej ilości praktyki i zakłada czas na dyskusję. Wszystko po to, by jak najlepiej przygotować uczestników do pracy z pacjentami.

    Terapia integracji sensorycznej – kurs na wysokim poziomie

    Podobnie jak inne kursy dla fizjoterapeutów z naszej oferty, terapia integracji sensorycznej to kurs o wysokim poziomie merytorycznym. Prowadzi go mgr Bogna Stępień Błachowiak — specjalistka fizjoterapii i terapeutka integracji sensorycznej. Gwarantujemy, że szkolenie jest doskonałą inwestycją we własny rozwój zawodowy. Jednocześnie zachęcamy, by sprawdzić również pozostałe kursy stacjonarne dla fizjoterapeutów, które mamy w ofercie.

    Chcesz uzyskać środki na szkolenie z Bazy Usług Rozwojowych (BUR) lub Krajowego Funduszu Szkoleniowego? Skontaktuj się z nami – udzielamy bezpłatnego wsparcia osobom zainteresowanym dofinansowaniem.

    ×
    Dofinansowanie kursów
    Strefa kursanta