Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci we wczesnych etapach edukacji szkolnej
Kurs dla fizjoterapeutów, lekarzy, studentów ww. kierunków, a także nauczycieli, pedagogów, terapeutów zajęciowych, psychologów i innych specjalistów pracujących z dziećmi
Opis kursu
Praktyczne podejście do rozpoznawania i wspierania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej w środowisku szkolnym i przedszkolnym.
Cena: 1550 zł
TERMINY
- Gdańsk 12-13.06.2025
Kurs poświęcony rozpoznawaniu i wspieraniu dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej w środowisku edukacyjnym.
Szkolenie ma na celu przekazanie wiedzy na temat rozpoznawania i wspierania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej w przedszkolach i szkołach. Uczestnicy kursu zapoznają się z kluczowymi mechanizmami zmysłowymi oraz ich wpływem na zachowanie i funkcjonowanie dziecka w środowisku edukacyjnym.
Program kursu obejmuje m.in. diagnozowanie zaburzeń sensorycznych, identyfikowanie symptomów oraz stosowanie praktycznych narzędzi wspierających rozwój sensoryczny. Uczestnicy poznają także praktyczne strategie terapeutyczne i wskazówki dotyczące organizacji przestrzeni edukacyjnej, dostosowanej do potrzeb dzieci z zaburzeniami sensorycznymi.
Szkolenie ma charakter wykładowo-warsztatowy, kładąc duży nacisk na praktyczne umiejętności, które można bezpośrednio zastosować w pracy z dziećmi. Uczestnicy nauczą się skutecznie stosować techniki wspierające przetwarzanie sensoryczne, które mogą zostać wprowadzone do codziennego życia szkolnego i przedszkolnego, co przyczyni się do zwiększenia komfortu i efektywności nauki dzieci z trudnościami sensorycznymi.
Szkolenie „Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci we wczesnych etapach edukacji szkolnej” ma na celu dostarczenie uczestnikom praktycznej wiedzy i narzędzi do pracy z dziećmi z zaburzeniami sensorycznymi w środowisku przedszkolnym i szkolnym. Program kursu obejmuje kluczowe zagadnienia związane z funkcjonowaniem zmysłów w rozwoju dziecka oraz trudnościami, które mogą występować w związku z zaburzeniami integracji sensorycznej. Dzięki szkoleniu nauczyciele i terapeuci będą w stanie skutecznie diagnozować problemy sensoryczne i wdrażać odpowiednie strategie terapeutyczne, które wspierają rozwój dziecka, poprawiając jego zdolności do koncentracji i uczestnictwa w edukacji.
Program
Dzień 1:
- Znaczenie zmysłów w funkcjonowaniu dziecka
- Zaburzenia integracji sensorycznej i integracji odruchów a trudności we wczesnych latach edukacji
- Dziecko z zaburzeniami sensorycznymi w szkole i przedszkolu: symptomy zaburzeń, kwestionariusz oceny zaburzeń sensorycznych dla nauczyciela
Dzień 2:
- Strategie wspomagające terapię SI, stymulujące, wyciszające, organizujące układ nerwowy i zmysłowy – do wykorzystania w warunkach szkolnych i przedszkolnych
- Organizacja przestrzeni podczas nauki wspomagająca funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami SI
- Zabawy terapeutyczne wspierające procesy przetwarzania sensorycznego dziecka w placówce (indywidualne i grupowe)
KURSANT OTRZYMUJE:
- materiały szkoleniowe
- certyfikat w języku polskim i angielskim
MIEJSCE i GODZINY
Uczestnicy zostaną poinformowani mailowo o dokładnym miejscu i godzinach szkolenia.