Skip to content
Kurs stacjonarny

Metody diagnozy i terapii w fizjoterapii pediatrycznej z elementami wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

Kurs dla fizjoterapeutów, lekarzy, pielęgniarek i położnych, terapeutów zajęciowych, psychologów, logopedów, studentów fizjoterapii od 3 roku.

Do 08.12 terminy na 2025r. W STAREJ CENIE: 1750 zł (cena regularna: 1590 zł)
Wybierz termin
Zapisz się na kurs

Opis kursu

Kurs skierowany jest do osób pracujących z dziećmi z najczęstszymi diagnozami, m. in. asymetria, podwyższone lub obniżone napięcie mięśniowe, kręcz szyi, dysplazja bioder, którzy chcą poznać zasady obserwacji i diagnozy, techniki oraz sposoby pracy z uwzględnieniem kompleksowego podejścia do małego pacjenta.

Promocja 2025 dotyczy tylko nowych uczestników – nie dotyczy osób z dofinansowania BUR i KFS ani przepisanych z innych szkoleń
Cena: 1 590 zł
Do 08.12 terminy na 2025r. W STAREJ CENIE: 1750 zł (cena regularna: 1590 zł)
Czas trwania: 20 godz. dydaktycznych/2dni

TERMINY

  • Bydgoszcz 29-30.03.2025 | PROMOCJA! Do 08.12 cena: 1590 zł
  • Kraków 10-11.05.2025 | PROMOCJA! Do 08.12 cena: 1590 zł
  • Bydgoszcz 5-6.07.2025
  • Katowice 22-23.11.2025 | PROMOCJA! Do 08.12 cena: 1590 zł
  • Bydgoszcz 6-7.12.2025

Celem szkolenia jest przygotowanie teoretyczne jak i praktyczne do prowadzenia diagnozy rozwoju dziecka, nauka obserwacji pacjenta oraz przygotowanie uczestników do planowania i prowadzenia pracy terapeutycznej nakierowanej na wspomaganie rozwoju dziecka; poznanie możliwości współpracy specjalistów w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju. Uczestnicy nauczą się konstruować indywidualne programy terapeutyczne i stymulować rozwój dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami z wykorzystaniem rozmaitych form i metod pracy.

Podczas kursu:

  • otrzymasz ogromną dawkę wiedzy praktycznej z wykorzystaniem znanych metod neurorozwojowych popartą wieloletnim doświadczeniem prowadzących kurs – terapeutów metody NDT Bobath oraz Vojty
  • nauczysz się konstruować indywidualne programy terapeutyczne i stymulować rozwój dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami
  • pracujemy zarówno na lalkach, jak również demonstrujemy zaburzenia na małych pacjentach i proponujemy terapię
  • omówimy zagadnienie skali rozwojowych,

Umiejętności, które zdobędziesz podczas kursu:

  • nauczysz się stymulacji rozwoju dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami z wykorzystaniem rozmaitych form i metod pracy
  • nauczysz się analizy ilościowej i jakościowej prawidłowego rozwoju w 1 roku życia dziecka w aspekcie gromadzenia doświadczeń sensomotorycznych
  • poznasz najczęstsze zaburzenia rozwoju motorycznego dziecka 0 – 12 miesięcy
  • otrzymasz przygotowanie praktyczne do prowadzenia diagnozy rozwoju dziecka
  • nauczysz się planować przebieg terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy
  • nauczysz się instruktażu pielęgnacyjnego
  • poznasz możliwości współpracy specjalistów w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju

Po zakończeniu szkolenia uczestnik:

  • zna uwarunkowania prawidłowego rozwoju dziecka
  • potrafi przeprowadzić obserwację i wstępną diagnozę rozwoju dziecka 0-18 mż,
  • analizuje w sposób ilościowy i jakościowy prawidłowy rozwój dziecka w pierwszym roku życia dziecka w aspekcie gromadzenia doświadczeń sensomotorycznych
  • potrafi przeprowadzić instruktażu pielęgnacyjny niemowlaka
  • zna najczęstsze zaburzenia rozwoju motorycznego 0 – 12 miesięcy
  • posiada wiedzę z podstaw teoretycznych usprawniania neurorozwojowego dziecka ryzyka.
  • potrafi odpowiednio dopasować pomoce codziennego użytku stosowane przez rodziców (nosidła, siedziska, zabawki itp.) – analizując ich sens, przydatność oraz ewentualne konsekwencje stosowania.
  • potrafi zaplanować program terapeutyczny dziecka nakierowany na wspomaganie rozwoju dziecka
  • potrafi wprowadzić sekwencje ruchowe z rozwoju fizjologicznego do terapii małego dziecka
CZYTAJ WIĘCEJ

Program

Dzień I

Ontogeneza w pierwszym roku życia, prawidłowy rozwój motoryczny w wymiarze ilościowym i jakościowym. (A. Sebastian)
Motoryka spontaniczna 0-3 miesiąc życia (A. Sebastian, A. Strączyńska)
Motoryka spontaniczna 3-6 miesiąc życia (A. Sebastian, A. Strączyńska)
Motoryka spontaniczna 6-8 miesiąc życia. (A. Sebastian, A. Strączyńska)
Motoryka spontaniczna 8-12 miesiąc życia. (A. Sebastian, A. Strączyńska)

Dziecko z zaburzeniami motorycznymi, demonstracja pacjenta, propozycja terapii
(A. Sebastian, A. Strączyńska)

Pediatryczne skale funkcjonalne. Najczęstsze zaburzenia w rozwoju motorycznym 0-12 miesięcy. (A. Strączyńska)

Ocena rozwoju psychoruchowego pacjenta w wieku 0-12 miesięcy – analiza filmu, praca w grupach, dyskusja (A. Sebastian, A. Strączyńska)

Dzień II

Instruktaż pielęgnacyjny – ćwiczenia na lalkach. Stymulacja rozwoju dziecka w wieku 0-12 miesięcy poprzez zabawy ruchowe. (A. Strączyńska)

Dziecko z zaburzeniami motorycznymi, demonstracja pacjenta, propozycja terapii
(A. Sebastian, A. Strączyńska)

Najczęstsze zaburzenia rozwoju motorycznego 0 – 12 miesięcy analiza na przykładzie
(A. Sebastian, A. Strączyńska)

Nosidełka i inne pomoce codziennego użytku stosowane przez rodziców – ich sens oraz ewentualne konsekwencje stosowania (A. Sebastian)

20 godz. (2 dni)
cena: 1750 zł

KURSANT OTRZYMUJE:

  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat ukończenia kursu

MIEJSCE i GODZINY

Uczestnicy zostaną poinformowani mailowo o dokładnym miejscu i godzinach szkolenia.

Zobacz również inne kursy:

Zapisz się na kurs

Wybierz miasto i termin kursu

    Zapisz się na kurs




    Uwaga! Certyfikat/faktura ze szkolenia będzie wystawiany/-a zgodnie z danymi podanymi w formularzu. Prosimy o dokładne sprawdzenie poprawności wprowadzonych danych, aby mieć pewność, że wszystkie informacje organizacyjne dotyczące szkolenia dotrą do Państwa, a na certyfikacie i fakturze będą widniały właściwe dane. W przypadku wprowadzenia błędnych danych lub braku ich aktualizacji, za wydanie poprawnych duplikatów dokumentów pobierana jest opłata w wysokości 50 zł.


















    Dane do faktury (PRACODAWCY):









    Podanie danych w zakresie wykształcenia oraz danych wykraczających poza zakres wymagany przepisami prawa tj. określonych w formularzu zgłoszeniowym jest dobrowolne, przy czym podanie ich i nie wyrażenie zgody na przetwarzanie uniemożliwi udział w procesie rekrutacji.

    Przyjąłem/Przyjęłam do wiadomości, że w każdej chwili przysługuje mi prawodo wycofania zgody na przetwarzanie moich danych osobowych. Cofnięcie zgody niebędzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

    Sprawdź dostępne terminy kursów i warsztatów.

    Kursy fizjoterapia dzieci i niemowląt – jak wygląda szkolenie?

    Metody diagnozy i terapii w fizjoterapii pediatrycznej z elementami wczesnego wspomagania rozwoju dziecka to 2-dniowy kurs odbywający się w trybie stacjonarnym. Zajęcia są prowadzone przez dwóch doświadczonych praktyków metody NDT Bobath oraz Vojty. Podczas szkolenia terapeuci będą omawiać m.in. zagadnienia motoryki spontanicznej i skale funkcjonalne, a także różne propozycje terapii konkretnych przypadków. Nasz kurs pediatryczny opiera się głównie na praktyce – dzięki ćwiczeniom pod okiem profesjonalistów (zarówno na lalkach, jak i z pacjentami) po ukończeniu szkolenia będziesz w stanie samodzielnie pracować z małymi pacjentami.

    Kursy rehabilitacja dzieci kończą się uzyskaniem certyfikatu, który potwierdza zdobyte umiejętności terapeutyczne. W razie jakichkolwiek pytań o szkolenia dla fizjoterapeutów, które organizujemy, zapraszamy do kontaktu.

    Kursy pediatryczne dla fizjoterapeutów – dofinansowanie dla uczestników

    Jeśli interesuje Cię fizjoterapia w pediatrii lub inne kursy z naszej oferty, zapoznaj się z możliwością uzyskania dofinansowania szkolenia. W Odnovie możesz otrzymać środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) i Bazy Usług Rozwojowych (BUR). Zapewniamy kompleksowe wsparcie w kwestiach formalnych.

    Zachęcamy także, by sprawdzić inne szkolenia stacjonarne dla fizjoterapeutów, które prowadzimy – fizjoterapia dzieci to tylko część kursów, na jakie możesz zapisać się w Odnovie.

    ×
    Dofinansowanie kursów
    Strefa kursanta