Skip to content
Kurs stacjonarny

Wieloprofilowe spojrzenie terapeutyczne na dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym

Kurs dla fizjoterapeutów, lekarzy, logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów, studentów ww kierunków

Wybierz termin
Zapisz się na kurs

Opis kursu

Kurs dla osób, które chcą pogłębić swoja wiedze na temat mózgowego porażenia dziecięcego, zrozumieć problemy kliniczne dzieci z powyższą diagnozą, ustalić cele do terapii i ustrukturyzować swoją wiedzę.

Cena: 1 550 zł
Czas trwania: 18 godz. dydaktycznych / 2 dni

TERMINY

  • Warszawa 5-6.07.2025
  • Bydgoszcz 8-9.09.2025

Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy z zakresu Mózgowego Porażenia Dziecięcego. Przekazanie uczestnikom istoty problemów dzieci z MPD, przybliżenie problemów funkcjonalnych i strukturalnych, zaznajomienie ze skalami funkcjonalnymi oraz planowaniem terapii ukierunkowanej na cel funkcjonalny istotny dla dziecka i rodziny.
Szkolenie wyróżnia się holistycznym spojrzeniem na problemy pacjenta z MPD zarówno pod względem motorycznym, jak i sensorycznym, poznawczym i wzrokowym.
Uczestnicy po szkoleniu będą potrafili zbadać dziecko z MPD i dzięki temu ustalić dalszy program i plan terapii dziecka z hipertonią. Przybliżony będzie także temat mózgowych uszkodzeń widzenia, które zazwyczaj towarzyszą dzieciom z centralnym uszkodzeniem układu nerwowego. Pochylimy się także nad tematem 24 godzinnego pozycjonowania dzieci z MPD z niższym poziomem funkcjonalnym.
Po szkoleniu uczestnik będzie:

  • umiał szeroko spojrzeć na problemy dziecka z MPD,
  • zrozumieć konsekwencje wynikające z kompensacji i nieprawidłowych wzorców ruchowych,
  • przygotować terapie tak, aby funkcjonalnie była jak najbardziej efektywna,
  • zaadoptować wzrokowo przestrzeń terapeutyczną, aby była jak najbardziej funkcjonalna dla danego dziecka,
  • umiał klasyfikować pacjenta z MPD,
  • umiał ustalać cele terapeutyczne,
  • umiał przewidywać zmiany wtórne i przeciwdziałać przykurczom i deformacjom,
  • przewidzieć konsekwencje motoryczne i strukturalne – co może znacząco wpłynąć na trajektorię dalszego rozwoju dziecka z MPD.

Uczestnicy będą wiedzieli, które mięśnie wykazują się największą hipertonią i które należy testować, aby adekwatnie do poziomu pacjenta programować dalszą terapie i procedury medyczne.

Będą w stanie zauważyć problemy z przetwarzaniem wzrokowym u dzieci z mózgowymi zaburzeniami widzenia. Terapeuta będzie miał wiedzę na temat adaptacji otoczenia i strategii terapeutycznych dostosowanych do poziomu widzenia dziecka tak, aby jak najefektywniej korzystało z widzenia które posiada.

Uczestnicy będą w stanie zrozumieć różnice między hipertonią, spastycznością a dystonią co ma znaczący wpływ na budowanie celów terapeutycznych i interwencji.

Uczestnicy będą w stanie zaplanować zaopatrzenie dla danego pacjenta w zależności od jego poziomu funkcjonalnego w ujęciu 24 godzinnej strategii pozycjonującej.

CZYTAJ WIĘCEJ

Program

I dzień 

  1. Mózgowe porażenie dziecięce, podział i rodzaj mózgowego porażenia dziecięcego w zależności od rodzaju uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego.
  2. Ocena funkcjonalna: badanie, podstawowe zasady obserwacji wzorca ruchowego.
  3. Klasyfikacje GMFCS, MACS, FMS, VFCS, SMART.
  4. Określanie poziomu rozwoju funkcjonalnego dziecka  skale funkcjonalne.
  5. Rozwój zaburzeń motorycznych w MPD. Kaskada zmian ruchowych, kompensacji i deformacji u dziecka z MPD.
  6. Założenia do pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym – badanie dziecka z MPD:
  • Formułowanie celów rehabilitacji (SMART)
  • Ustalanie planu terapii dziecka z MPD w oparciu o potrzeby dziecka i rodzica

II dzień

  1. Zaburzenia widzenia u dzieci z uszkodzeniem mózgu –CVI, mózgowe uszkodzenia widzenia w ujęciu fizjoterapeutycznym.
  2. Spastyczność, hipertonia, dystonia.
  3. Pozycjonowanie i pionizacja. 
  4. Ujęcie w 24 godzinnej perspektywie pacjenta z MPD.
  5. Ortotyka i zaopatrzenie ortopedyczne stosowane w MPD.
18 godz. (2 dni)
cena: 1550 zł

KURSANT OTRZYMUJE:

  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat w języku polskim i angielskim

MIEJSCE i GODZINY

Uczestnicy zostaną poinformowani mailowo o dokładnym miejscu i godzinach szkolenia.

Zobacz również inne kursy:

Zapisz się na kurs

Wybierz miasto i termin kursu

    Zapisz się na kurs




    Uwaga! Certyfikat/faktura ze szkolenia będzie wystawiany/-a zgodnie z danymi podanymi w formularzu. Prosimy o dokładne sprawdzenie poprawności wprowadzonych danych, aby mieć pewność, że wszystkie informacje organizacyjne dotyczące szkolenia dotrą do Państwa, a na certyfikacie i fakturze będą widniały właściwe dane. W przypadku wprowadzenia błędnych danych lub braku ich aktualizacji, za wydanie poprawnych duplikatów dokumentów pobierana jest opłata w wysokości 50 zł.


















    Dane do faktury (PRACODAWCY):









    Podanie danych w zakresie wykształcenia oraz danych wykraczających poza zakres wymagany przepisami prawa tj. określonych w formularzu zgłoszeniowym jest dobrowolne, przy czym podanie ich i nie wyrażenie zgody na przetwarzanie uniemożliwi udział w procesie rekrutacji.

    Przyjąłem/Przyjęłam do wiadomości, że w każdej chwili przysługuje mi prawodo wycofania zgody na przetwarzanie moich danych osobowych. Cofnięcie zgody niebędzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem.

    Sprawdź dostępne terminy kursów i warsztatów.

     

    Jeśli interesuje Cię praca z dzieckiem z porażeniem mózgowym i chcesz poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie, zapisz się na nasz kurs. Podczas zajęć dowiesz się, jak planować terapię ukierunkowaną na cele funkcjonalne małego pacjenta oraz jego rodziny. Szkolenie ma charakter praktyczny, a jego program uwzględnia holistyczne spojrzenie na problemy dzieci z MPD.

    Praca z dzieckiem z porażeniem mózgowym – poznaj zakres szkolenia

    Jak pomagać dzieciom, u których stwierdzono dziecięce porażenie mózgowe? Długość życia takich pacjentów nie odbiega obecnie od populacji ogólnej, jednak jego jakość może być obniżona przez problemy motoryczne, sensoryczne, poznawcze i wzrokowe. Kluczem do skutecznej pomocy jest holistyczne podejście i ustalenie planu terapii w oparciu zarówno o potrzeby dziecka, jak i rodzica.

    Nasz kurs dla fizjoterapeutów, lekarzy, logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów i studentów – Wieloprofilowe spojrzenie terapeutyczne na dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym – przygotuje Cię do pracy z małymi pacjentami oraz ich bliskimi w sposób kompleksowy. Podczas zajęć:

    • nauczysz się postrzegać problemy dzieci z MPD w szerokiej perspektywie,
    • poznasz konsekwencje kompensacji oraz nieprawidłowych wzorców ruchowych,
    • dowiesz się, jak klasyfikować pacjentów z MPD,
    • zrozumiesz różnice między hipertonią, spastycznością i dystonią,
    • opanujesz umiejętność przewidywania zmian wtórnych, konsekwencji motorycznych i strukturalnych.

    Nauczysz się także:

    • jak ustalić właściwe cele terapeutyczne,
    • opracować efektywny plan terapii.

    Ponadto dowiesz się, jak zaadaptować otoczenie i strategie pracy do poziomu widzenia pacjenta oraz zaplanować zaopatrzenie ortopedyczne stosowane w przypadku MPD.

    Czym wyróżniają się nasze szkolenia terapeutyczne?

    Kursy dla fizjoterapeutów, które organizujemy, wyróżniają się wysokim poziomem merytorycznym. Szkolenie Wieloprofilowe spojrzenie terapeutyczne na dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym prowadzi mgr Beata Wasicka – doświadczona fizjoterapeutka, instruktorka NDT Bobath oraz Zoga therapy w pediatrii, która ukończyła wiele kursów dotyczących rehabilitacji dzieciw tym z zakresu analizy chodu w MPD, korowych zaburzeń widzenia i problemów sensorycznych. Zajęcia przygotują Cię do pracy z dzieckiem i jego rodzicami od strony teoretycznej, a przede wszystkim praktycznej.

    Zapisując się na nasze szkolenia terapeutyczne, możesz ubiegać się o dofinansowanie z Bazy Usług Rozwojowych i Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Jeśli chcesz uzyskać pomoc w tym zakresie, skontaktuj się z nami!

    ×
    Dofinansowanie kursów
    Strefa kursanta