Wieloprofilowe spojrzenie terapeutyczne na dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym
Kurs dla fizjoterapeutów, lekarzy, logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów, studentów ww kierunków
Opis kursu
Kurs dla osób, które chcą pogłębić swoja wiedze na temat mózgowego porażenia dziecięcego, zrozumieć problemy kliniczne dzieci z powyższą diagnozą, ustalić cele do terapii i ustrukturyzować swoją wiedzę.
Cena: 1 550 zł
TERMINY
- Warszawa 5-6.07.2025
- Bydgoszcz 8-9.09.2025
Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy z zakresu Mózgowego Porażenia Dziecięcego. Przekazanie uczestnikom istoty problemów dzieci z MPD, przybliżenie problemów funkcjonalnych i strukturalnych, zaznajomienie ze skalami funkcjonalnymi oraz planowaniem terapii ukierunkowanej na cel funkcjonalny istotny dla dziecka i rodziny.
Szkolenie wyróżnia się holistycznym spojrzeniem na problemy pacjenta z MPD zarówno pod względem motorycznym, jak i sensorycznym, poznawczym i wzrokowym.
Uczestnicy po szkoleniu będą potrafili zbadać dziecko z MPD i dzięki temu ustalić dalszy program i plan terapii dziecka z hipertonią. Przybliżony będzie także temat mózgowych uszkodzeń widzenia, które zazwyczaj towarzyszą dzieciom z centralnym uszkodzeniem układu nerwowego. Pochylimy się także nad tematem 24 godzinnego pozycjonowania dzieci z MPD z niższym poziomem funkcjonalnym.
Po szkoleniu uczestnik będzie:
- umiał szeroko spojrzeć na problemy dziecka z MPD,
- zrozumieć konsekwencje wynikające z kompensacji i nieprawidłowych wzorców ruchowych,
- przygotować terapie tak, aby funkcjonalnie była jak najbardziej efektywna,
- zaadoptować wzrokowo przestrzeń terapeutyczną, aby była jak najbardziej funkcjonalna dla danego dziecka,
- umiał klasyfikować pacjenta z MPD,
- umiał ustalać cele terapeutyczne,
- umiał przewidywać zmiany wtórne i przeciwdziałać przykurczom i deformacjom,
- przewidzieć konsekwencje motoryczne i strukturalne – co może znacząco wpłynąć na trajektorię dalszego rozwoju dziecka z MPD.
Uczestnicy będą wiedzieli, które mięśnie wykazują się największą hipertonią i które należy testować, aby adekwatnie do poziomu pacjenta programować dalszą terapie i procedury medyczne.
Będą w stanie zauważyć problemy z przetwarzaniem wzrokowym u dzieci z mózgowymi zaburzeniami widzenia. Terapeuta będzie miał wiedzę na temat adaptacji otoczenia i strategii terapeutycznych dostosowanych do poziomu widzenia dziecka tak, aby jak najefektywniej korzystało z widzenia które posiada.
Uczestnicy będą w stanie zrozumieć różnice między hipertonią, spastycznością a dystonią co ma znaczący wpływ na budowanie celów terapeutycznych i interwencji.
Uczestnicy będą w stanie zaplanować zaopatrzenie dla danego pacjenta w zależności od jego poziomu funkcjonalnego w ujęciu 24 godzinnej strategii pozycjonującej.
Program
I dzień
- Mózgowe porażenie dziecięce, podział i rodzaj mózgowego porażenia dziecięcego w zależności od rodzaju uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego.
- Ocena funkcjonalna: badanie, podstawowe zasady obserwacji wzorca ruchowego.
- Klasyfikacje GMFCS, MACS, FMS, VFCS, SMART.
- Określanie poziomu rozwoju funkcjonalnego dziecka – skale funkcjonalne.
- Rozwój zaburzeń motorycznych w MPD. Kaskada zmian ruchowych, kompensacji i deformacji u dziecka z MPD.
- Założenia do pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym – badanie dziecka z MPD:
- Formułowanie celów rehabilitacji (SMART)
- Ustalanie planu terapii dziecka z MPD w oparciu o potrzeby dziecka i rodzica
II dzień
- Zaburzenia widzenia u dzieci z uszkodzeniem mózgu –CVI, mózgowe uszkodzenia widzenia w ujęciu fizjoterapeutycznym.
- Spastyczność, hipertonia, dystonia.
- Pozycjonowanie i pionizacja.
- Ujęcie w 24 godzinnej perspektywie pacjenta z MPD.
- Ortotyka i zaopatrzenie ortopedyczne stosowane w MPD.
KURSANT OTRZYMUJE:
- materiały szkoleniowe
- certyfikat w języku polskim i angielskim
MIEJSCE i GODZINY
Uczestnicy zostaną poinformowani mailowo o dokładnym miejscu i godzinach szkolenia.
Zobacz również inne kursy:
Zapisz się na kurs
Wybierz miasto i termin kursu
Sprawdź dostępne terminy kursów i warsztatów.
Jeśli interesuje Cię praca z dzieckiem z porażeniem mózgowym i chcesz poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie, zapisz się na nasz kurs. Podczas zajęć dowiesz się, jak planować terapię ukierunkowaną na cele funkcjonalne małego pacjenta oraz jego rodziny. Szkolenie ma charakter praktyczny, a jego program uwzględnia holistyczne spojrzenie na problemy dzieci z MPD.
Praca z dzieckiem z porażeniem mózgowym – poznaj zakres szkolenia
Jak pomagać dzieciom, u których stwierdzono dziecięce porażenie mózgowe? Długość życia takich pacjentów nie odbiega obecnie od populacji ogólnej, jednak jego jakość może być obniżona przez problemy motoryczne, sensoryczne, poznawcze i wzrokowe. Kluczem do skutecznej pomocy jest holistyczne podejście i ustalenie planu terapii w oparciu zarówno o potrzeby dziecka, jak i rodzica.
Nasz kurs dla fizjoterapeutów, lekarzy, logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów i studentów – Wieloprofilowe spojrzenie terapeutyczne na dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym – przygotuje Cię do pracy z małymi pacjentami oraz ich bliskimi w sposób kompleksowy. Podczas zajęć:
- nauczysz się postrzegać problemy dzieci z MPD w szerokiej perspektywie,
- poznasz konsekwencje kompensacji oraz nieprawidłowych wzorców ruchowych,
- dowiesz się, jak klasyfikować pacjentów z MPD,
- zrozumiesz różnice między hipertonią, spastycznością i dystonią,
- opanujesz umiejętność przewidywania zmian wtórnych, konsekwencji motorycznych i strukturalnych.
Nauczysz się także:
- jak ustalić właściwe cele terapeutyczne,
- opracować efektywny plan terapii.
Ponadto dowiesz się, jak zaadaptować otoczenie i strategie pracy do poziomu widzenia pacjenta oraz zaplanować zaopatrzenie ortopedyczne stosowane w przypadku MPD.
Czym wyróżniają się nasze szkolenia terapeutyczne?
Kursy dla fizjoterapeutów, które organizujemy, wyróżniają się wysokim poziomem merytorycznym. Szkolenie Wieloprofilowe spojrzenie terapeutyczne na dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym prowadzi mgr Beata Wasicka – doświadczona fizjoterapeutka, instruktorka NDT Bobath oraz Zoga therapy w pediatrii, która ukończyła wiele kursów dotyczących rehabilitacji dzieci, w tym z zakresu analizy chodu w MPD, korowych zaburzeń widzenia i problemów sensorycznych. Zajęcia przygotują Cię do pracy z dzieckiem i jego rodzicami od strony teoretycznej, a przede wszystkim praktycznej.
Zapisując się na nasze szkolenia terapeutyczne, możesz ubiegać się o dofinansowanie z Bazy Usług Rozwojowych i Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Jeśli chcesz uzyskać pomoc w tym zakresie, skontaktuj się z nami!