fbpx
side-area-logo
METODY ZAOPATRZENIA ORTOPEDYCZNEGO STOSOWANE W REHABILITACJI DZIECI
zdjęcie zaopatrzenie
Kurs dla
  • fizjoterapeutów,
  • lekarzy,
  • terapeutów zajęciowych,
  • studentów fizjoterapii,
  • wszystkich osób biorących udział w procesie rehabilitacji dzieci
Formuła

2 dni – 20 godz. dydaktycznych

Terminy

3-4.10.2020

Cena

890,00 zł

Informacje

Uczestnik otrzymuje:
– skrypt
– certyfikat ukończenia kursu pol.-ang.
W trakcie szkolenia zapewniamy przerwy kawowo-deserowe.

Instruktorzy

dr n. med. Agnieszka Strączyńska

Absolwentka Collegium Medicum w Bydgoszczy UMK w Toruniu na kierunku fizjoterapia Nauczyciel akademicki w Katedrze i Klinice Rehabilitacji Collegium Medicum UMK w Bydgoszczy. Stale podnosi swoje kwalifikacje zawodowe uczestnicząc w licznych szkoleniach z zakresu najnowszych metod fizjoterapeutycznych zwracając szczególną uwagę na metodę NDT-Bobath.  … czytaj więcej

mgr Joanna Sebastian, specjalista fizjoterapii

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu na kierunku fizjoterapia. Nauczyciel akademicki w Katedrze i Klinice Rehabilitacji Collegium Medicum UMK w Bydgoszczy Starszy asystent w Klinice Rehabilitacji Szpitala Uniwersyteckiego w Bydgoszczy. Na co dzień zajmuję się rehabilitacją dzieci co jest dla niej zarówno przyjemnością jak i wyzwaniem  … czytaj więcej

Celem szkolenia jest przygotowanie teoretyczne jak i praktyczne uczestników w zakresie funkcjonowania narządu ruchu, podziału zaopatrzenia ortopedycznego oraz jego praktyczne wykorzystanie w zależności od dysfunkcji dziecka oraz jego możliwości zgodnie z zasadami ICF.

Słuchacze poznają innowacyjne sprzęty stworzone w najnowszych standardach w świecie rehabilitacji, które nadają lepszy wymiar życia codziennego dzieciom, ich rodzinom i opiekunom.

Przedstawiony zostanie szeroki wachlarz rozwiązań z zaopatrzenia ortopedycznego dla dzieci po amputacjach, w dysfunkcjach układu ruchu, w chorobach neurologicznych, wadach genetycznych czy w wadach postawy.

Uczestnicy przyswoją również wiedzę z zakresu pozyskiwania dofinansowania na urządzenia rehabilitacyjne dla dzieci.

Szkolenie skierowane jest do osób pracujących z dziećmi, którzy pragną poznać zasady doboru odpowiedniego zaopatrzenia ortopedycznego w pediatrii z uwzględnieniem kompleksowego podejścia do małego pacjenta. Uczestnicy nauczą się w jaki sposób dobierać indywidualny sprzęt rehabilitacyjny u dzieci w zależności od poziomu funkcjonowania, tak aby nie ograniczać aktywności własnej pacjenta. Warsztaty pozwolą słuchaczom poznać jak oceniać wartości sprzętu w odniesieniu do uzyskanych podczas rehabilitacji osiągnięć. Dodatkowo przyswoją informację na temat zasad refundacji sprzętu ortopedycznego.

Wiedza, którą uczestnik zdobędzie po szkoleniu dotyczy:

  • Doboru zaopatrzenia ortopedycznego w przypadku amputacji kończyny górnej lub/i kończyny dolnej.
  • Doboru zaopatrzenia ortopedycznego w dysfunkcjach kończyny górnej i dolnej z uwzględnieniem robotyki.
  • Doboru zaopatrzenia wspomagającego pracę z dziećmi z chorobami neurologicznymi (szczególnie z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym), z zaburzeniami wieku rozwojowego, wadami genetycznymi itp.
  • Zastosowania sprzętu ortopedycznego w korekcji wad postawy oraz kształtu głowy.
  • Zastosowania sprzętu ortopedycznego jako narzędzia służącego do osiągania wyznaczonych celów podczas terapii z małym pacjentem (urządzenia do nauki chodu, kombinezony, odzież kompresyjna, ortezy itp.)
  • Doboru sprzętu wpływającego na jakość życia dzieci (pionizatory, siedziska, wózki, sytemy pozycjonowania itp.)
Program

I dzień

  1. Wprowadzenie do zaopatrzenia w pediatrii.
  2. Zaopatrzenie ortopedyczne w przypadku amputacji u dzieci (wrodzonych i nabytych).
    Przerwa
  3. Zaopatrzenie ortopedyczne w dysfunkcjach kończyny górnej u dzieci (stabilizatory, ortezy, systemy do rehabilitacji kończyny górnej).
  4. Zaopatrzenia ortopedycznego w dysfunkcjach kończyny dolnej (stabilizatory, ortezy).
    Przerwa
  5. Demonstracja pacjenta.

Dyskusja
Podsumowanie dnia pierwszego warsztatów.

II dzień

  1. Zastosowanie sprzętu ortopedycznego w wadach postawy oraz w deformacji kształtu głowy.

Przerwa

  1. Zastosowanie sprzętu ortopedycznego jako narzędzia służącego do osiągania wyznaczonych celów podczas terapii z małym pacjentem (urządzenia do nauki chodu, kombinezony, odzież kompresyjna itp.)

Przerwa

  1. Dobór sprzętu wpływającego na jakość życia dzieci (pionizatory, siedziska, wózki, sytemy pozycjonowania itp.)
  2. Przerwa
  3. Demonstracja pacjenta.

Dyskusja

Podsumowanie warsztatów.

Zapisz się na kurs